Aktualnie jesteś: strona główna > O firmie > Historia

Historia

Europejskie Centrum Podatkowe zostało zawiązane w 2010 r. z myślą o wspieraniu transgranicznej działalności.

Spółka jest wpisana do rejestrów osób prawnych uprawnionych do wykonywania czynności doradztwa podatkowego w Polsce oraz Republice Federalnej Niemiec prowadzonych przez Krajową Radę Doradców Podatkowych oraz Izbę Doradców Podatkowych Brandenburgii (Steuerberaterkammer Brandenburg).

W roku 2011 Europejskie Centrum Podatkowe przejęło spółki: Bavaria consulting Sp. z o.o. w Warszawie oraz euro-punkt.pl Sp. z o.o. w Gorzowie Wielkopolskim dokonujące zagranicznych rozliczeń podatkowych osób migrujących. W konsekwencji ECP prowadzi działalność od ponad dekady, wpierając wszelkie formy transgranicznej aktywności, od pracowników migrujących, po duże przedsiębiorstwa działające na zagranicznych rynkach, głównie w Niemczech.

Pomniejszenie świadczenia rodzinnego Kindergeld

Osoby ubiegające się o Kindergeld mogą spotykać się z sytuacją, w której zasiłek z Niemiec jest pomniejszony o kwoty świadczeń rodzinnych w Polsce, nawet jeśli te nie były pobierane.

Zmiany w przepisach dotyczących świadczenia rodzinnego Kindergeld

Zgodnie z ustawą, której projekt przedstawiono 27 kwietnia 2017 roku w Bundestagu, wnioski o przyznanie świadczenia Kindergeld będą rozpatrywane tylko do pół roku wstecz od daty wpłynięcia wniosku do urzędu Familienkasse, z wykluczeniem miesiąca, w którym wniosek wpłynął do urzędu.