Aktualnie jesteś: strona główna > O firmie > Izby i stowarzyszenia

Izby i stowarzyszenia

Europejskie Centrum Podatkowe jest wpisane przez Krajową Radę Doradców Podatkowych na listę podmiotów uprawnionych do wykonywania doradztwa podatkowego za numerem 430.

Europejskie Centrum Podatkowe jest wpisane przez Izbę Doradców Podatkowych Brandenburgii (Steuerberaterkammer Brandenburg) na listę podmiotów uprawnionych do transgranicznego wykonywania doradztwa podatkowego w Republice Federalnej Niemiec za numerem 791364.

Europejskie Centrum Podatkowe jest członkiem Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Pomniejszenie świadczenia rodzinnego Kindergeld

Osoby ubiegające się o Kindergeld mogą spotykać się z sytuacją, w której zasiłek z Niemiec jest pomniejszony o kwoty świadczeń rodzinnych w Polsce, nawet jeśli te nie były pobierane.

Zmiany w przepisach dotyczących świadczenia rodzinnego Kindergeld

Zgodnie z ustawą, której projekt przedstawiono 27 kwietnia 2017 roku w Bundestagu, wnioski o przyznanie świadczenia Kindergeld będą rozpatrywane tylko do pół roku wstecz od daty wpłynięcia wniosku do urzędu Familienkasse, z wykluczeniem miesiąca, w którym wniosek wpłynął do urzędu.