Aktualnie jesteś: strona główna > Polecamy > dla Firmy > VAT w Niemczech

VAT w Niemczech

Przemieszczasz własne towary na terytorium RFN lub dokonujesz w Niemczech sprzedaży? Świadczysz usługi budowlane lub przewozu osób? Już podlegasz lub możesz podlegać niemieckiemu podatkowi od wartości dodanej. Zapoznaj się z naszą informacją o niemieckich obowiązkach podatkowych w VAT zagranicznych przedsiębiorców.

Ustalimy Państwa obowiązki podatkowe w Niemczech, a jeżeli zajdzie taka potrzeba, przeprowadzimy Państwa przedsiębiorstwo przez rejestrację na VAT w niemieckim urzędzie skarbowym oraz udzielimy Państwu wszelkiego wsparcia w celu wywiązania się z obowiązków podatkowych w niemieckim podatku od wartości dodanej.

Co do zasady, przedsiębiorcy posiadający w Polsce miejsce zamieszkania lub siedzibę, dokonujący dostaw towarów na rzecz niemieckich przedsiębiorców lub świadczących dla nich usługi nie mają obowiązku rejestrowania się na VAT w Niemczech, a tym samym rozliczać w Niemczech podatku VAT od powyższej sprzedaży.

Niemniej jednak, od powyższej generalnej zasady są wyjątki.

Obowiązkowej rejestracji na VAT podlegają m.in. zagraniczni przedsiębiorcy, którzy:

• dokonują z zagranicy sprzedaży wysyłkowej na rzecz osób niebędących przedsiębiorcami, której wartość przekroczyła w roku kalendarzowym 100.000 EUR
  • świadczą na terytorium RFN usługi budowlane dla osób niebędących przedsiębiorcami
  • świadczą na terytorium RFN usługi przewozu osób
  • wprowadzają (importują) towary na obszar celny Wspólnoty Europejskiej, których dopuszczenie do wolnego obrotu (tzw. oclenie) następuje na terytorium RFN
  • przemieszczają na terytorium RFN własne towary celem składowania
  • przemieszczają na terytorium RFN towary nabyte w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej
  • dokonują dostaw towarów z terytorium RFN, tzn. sprzedaży towarów, które w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu znajdują się na terytorium RFN
  • są odbiorcami usług budowlanych świadczonych przez zagranicznych podwykonawców
  • posiadają w RFN stałą palcówkę, poprzez którą częściowo lub całkowicie prowadzą działalność gospodarczą

Zagraniczni przedsiębiorcy, wobec których powstał w Republice Federalnej Niemiec obowiązek podatkowy w podatku od wartości dodanej podlegają obowiązkowej rejestracji na VAT w Niemczech oraz są obowiązani do składania miesięcznych zeznań w podatku VAT oraz deklaracji rocznej w terminie do 31 maja roku następnego.

Szczegółowych informacji na temat ewentualnych obowiązków w niemieckim podatku od wartości dodanej udzielą Państwu nasi doradcy podatkowi.

Zachęcamy do kontaktu!

Transport leków za granicę – ograniczenia tym razem dla wszystkich przedsiębiorców

Problem związany z nielegalnym wywozem leków poza granice istnieje w Polsce od wielu lat. Co roku wywożone są medykamenty o wartości ponad 2 mld zł. Doprowadza to do sytuacji, w których brakuje ich dla polskich pacjentów. Jakie działania podejmuje rząd, aby temu zapobiec?

Bariery dla polskich przedsiębiorców za granicą

Coraz większe zainteresowanie wśród przedsiębiorców budzi eksport towarów za granicę. Wcześniej był on popularny jedynie wśród dużych firm. Obecnie również przedsiębiorcy małych i średnich firm decydują się na ten krok, widząc w nim szansę na większy zarobek.