Aktualnie jesteś: strona główna > Usługi > Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Prowadzisz działaność gospodarczą (tzw. Gewerbebetrieb) zarejestrowaną w Niemczech? Obliczymy należny podatek i przygotujemy deklarację podatkową.

Popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech jest jednoosobowa firma tzw. Gewerbebetrieb (potocznie określaną jako Gewerbe lub Gewerba). Warto wiedzieć, że podobnie jak w Polsce prowadzenie takiej działalności w niektórych branżach wymaga tytułu mistrza zatwierdzonego przez Niemiecką Izbę Rzemiesliniczą (Handwerkskammer). Dodatkowo każdy właściciel takiej firmy zameldowany w Niemczech podlega obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego.

Wszystkie osoby fizyczne osiągające na terenie Niemiec dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (Einkommensteuer). Obowiązek ten dotyczy także osób prowadzących Gewergebetrieb. Właściciele tych jednoosobowych firm zobowiązani są określić swoje dochody, obliczyć podatek oraz złożyć roczną deklarację podatkową.

Europejskie Centrum Podatkowe wykonuje powyższe czynności na rzecz swoich klientów. Dodatkowo nasza kancelaria reprezentuje podatnika przed niemieckim organem podatkowym w sprawach związanych z deklaracją podatkową.

Szczegółowych informacji udzieli nasz doradca podatkowy. Zachęcamy do kontaktu!

Holenderscy pracodawcy za zwiększeniem płacy

Holenderska gazeta ekonomiczna Financieele Dagblad przeprowadziła badania dotyczące opinii pracodawców na temat wzrostu płac minimalnych.

Co roku pracownicy w Holandii tracą w sumie ponad 20 miliardów euro, ponieważ pracodawcy nie płacą im za nadgodziny

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez biuro TNO (na podstawie zlecenia związku zawodowego FNV) - każdego roku pracownicy w Holandii tracą w sumie 20 miliardów euro, ponieważ pracodawcy nie wypłacają im należności za nadgodziny.