Aktualnie jesteś: strona główna > Usługi > Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Prowadzisz działaność gospodarczą (tzw. Gewerbebetrieb) zarejestrowaną w Niemczech? Obliczymy należny podatek i przygotujemy deklarację podatkową.

Popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech jest jednoosobowa firma tzw. Gewerbebetrieb (potocznie określaną jako Gewerbe lub Gewerba). Warto wiedzieć, że podobnie jak w Polsce prowadzenie takiej działalności w niektórych branżach wymaga tytułu mistrza zatwierdzonego przez Niemiecką Izbę Rzemiesliniczą (Handwerkskammer). Dodatkowo każdy właściciel takiej firmy zameldowany w Niemczech podlega obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego.

Wszystkie osoby fizyczne osiągające na terenie Niemiec dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (Einkommensteuer). Obowiązek ten dotyczy także osób prowadzących Gewergebetrieb. Właściciele tych jednoosobowych firm zobowiązani są określić swoje dochody, obliczyć podatek oraz złożyć roczną deklarację podatkową.

Europejskie Centrum Podatkowe wykonuje powyższe czynności na rzecz swoich klientów. Dodatkowo nasza kancelaria reprezentuje podatnika przed niemieckim organem podatkowym w sprawach związanych z deklaracją podatkową.

Szczegółowych informacji udzieli nasz doradca podatkowy. Zachęcamy do kontaktu!

Pomniejszenie świadczenia rodzinnego Kindergeld

Osoby ubiegające się o Kindergeld mogą spotykać się z sytuacją, w której zasiłek z Niemiec jest pomniejszony o kwoty świadczeń rodzinnych w Polsce, nawet jeśli te nie były pobierane.

Zmiany w przepisach dotyczących świadczenia rodzinnego Kindergeld

Zgodnie z ustawą, której projekt przedstawiono 27 kwietnia 2017 roku w Bundestagu, wnioski o przyznanie świadczenia Kindergeld będą rozpatrywane tylko do pół roku wstecz od daty wpłynięcia wniosku do urzędu Familienkasse, z wykluczeniem miesiąca, w którym wniosek wpłynął do urzędu.