Aktualnie jesteś: strona główna > Usługi > Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Prowadzisz działaność gospodarczą (tzw. Gewerbebetrieb) zarejestrowaną w Niemczech? Obliczymy należny podatek i przygotujemy deklarację podatkową.

Popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech jest jednoosobowa firma tzw. Gewerbebetrieb (potocznie określaną jako Gewerbe lub Gewerba). Warto wiedzieć, że podobnie jak w Polsce prowadzenie takiej działalności w niektórych branżach wymaga tytułu mistrza zatwierdzonego przez Niemiecką Izbę Rzemiesliniczą (Handwerkskammer). Dodatkowo każdy właściciel takiej firmy zameldowany w Niemczech podlega obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego.

Wszystkie osoby fizyczne osiągające na terenie Niemiec dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (Einkommensteuer). Obowiązek ten dotyczy także osób prowadzących Gewergebetrieb. Właściciele tych jednoosobowych firm zobowiązani są określić swoje dochody, obliczyć podatek oraz złożyć roczną deklarację podatkową.

Europejskie Centrum Podatkowe wykonuje powyższe czynności na rzecz swoich klientów. Dodatkowo nasza kancelaria reprezentuje podatnika przed niemieckim organem podatkowym w sprawach związanych z deklaracją podatkową.

Szczegółowych informacji udzieli nasz doradca podatkowy. Zachęcamy do kontaktu!

Hosting danych

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność internetową, nie mieli do tej pory zbyt wielu problemów, ponieważ do niedawna był to nowy typ działalności. Od pewnego czasu urzędnicy państwowi oraz międzynarodowi starają się ustalić jednolite dla wszystkich regulacje prawne. Wraz z rozwojem popularności działalności internetowej mogą również wzrosnąć opłaty związane z możliwością przetwarzania danych elektronicznie.

Młodzi biznesmeni w Polsce

Z roku na rok na rynku pojawia się coraz więcej firm prowadzonych przez młodych przedsiębiorczych Polaków. Specjalnie dla nich wprowadzane są ułatwienia w rozpoczęciu prowadzenia działalności oraz liczne projekty pomagające im odnaleźć się na rynku. Młodzi Polacy są postępowi i nie boją się wyzwań.