Aktualnie jesteś: strona główna > Usługi > Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Prowadzisz działaność gospodarczą (tzw. Gewerbebetrieb) zarejestrowaną w Niemczech? Obliczymy należny podatek i przygotujemy deklarację podatkową.

Popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech jest jednoosobowa firma tzw. Gewerbebetrieb (potocznie określaną jako Gewerbe lub Gewerba). Warto wiedzieć, że podobnie jak w Polsce prowadzenie takiej działalności w niektórych branżach wymaga tytułu mistrza zatwierdzonego przez Niemiecką Izbę Rzemiesliniczą (Handwerkskammer). Dodatkowo każdy właściciel takiej firmy zameldowany w Niemczech podlega obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego.

Wszystkie osoby fizyczne osiągające na terenie Niemiec dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (Einkommensteuer). Obowiązek ten dotyczy także osób prowadzących Gewergebetrieb. Właściciele tych jednoosobowych firm zobowiązani są określić swoje dochody, obliczyć podatek oraz złożyć roczną deklarację podatkową.

Europejskie Centrum Podatkowe wykonuje powyższe czynności na rzecz swoich klientów. Dodatkowo nasza kancelaria reprezentuje podatnika przed niemieckim organem podatkowym w sprawach związanych z deklaracją podatkową.

Szczegółowych informacji udzieli nasz doradca podatkowy. Zachęcamy do kontaktu!

Urzędy ułatwiają życie Polakom

Nasi sąsiedzi z Północy odczuwają poważny brak rąk do pracy. Coraz częściej zdają sobie jednak sprawę, że ich trudny język jest jedną z poważniejszych barier, które wyhamowują emigrację zarobkową. Urzędy starają się wyjść naprzeciw potrzebom – coraz częściej tworzą polskie wersje językowe swoich portali.

Umowa po holendersku

Holenderskie i polskie umowy o pracę mają wspólne cechy, ale też istotne różnice. Warto je poznać jeszcze przed podjęciem zatrudnienia za granicą.