Aktualnie jesteś: strona główna > Usługi > Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Gewerbe-Betrieb: działność gospodarcza w Niemczech, Gewerbe, Gewerba

Prowadzisz działaność gospodarczą (tzw. Gewerbebetrieb) zarejestrowaną w Niemczech? Obliczymy należny podatek i przygotujemy deklarację podatkową.

Popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech jest jednoosobowa firma tzw. Gewerbebetrieb (potocznie określaną jako Gewerbe lub Gewerba). Warto wiedzieć, że podobnie jak w Polsce prowadzenie takiej działalności w niektórych branżach wymaga tytułu mistrza zatwierdzonego przez Niemiecką Izbę Rzemiesliniczą (Handwerkskammer). Dodatkowo każdy właściciel takiej firmy zameldowany w Niemczech podlega obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego.

Wszystkie osoby fizyczne osiągające na terenie Niemiec dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (Einkommensteuer). Obowiązek ten dotyczy także osób prowadzących Gewergebetrieb. Właściciele tych jednoosobowych firm zobowiązani są określić swoje dochody, obliczyć podatek oraz złożyć roczną deklarację podatkową.

Europejskie Centrum Podatkowe wykonuje powyższe czynności na rzecz swoich klientów. Dodatkowo nasza kancelaria reprezentuje podatnika przed niemieckim organem podatkowym w sprawach związanych z deklaracją podatkową.

Szczegółowych informacji udzieli nasz doradca podatkowy. Zachęcamy do kontaktu!

Upadłość firmy za granicą

Przedsiębiorcy polscy borykający się z problemami finansowymi mogą zgłosić upadłość w różnych krajach Unii Europejskiej. Jakie warunki należy spełnić, żeby to zrobić? Wyjaśniamy.

Przedsiębiorstwa w Niemczech

Niektórzy przedsiębiorcy wolą otwierać swoje firmy w Niemczech niż w Polsce. Dlaczego? My wiemy!