Aktualnie jesteś: strona główna > Usługi > Sprzedaż wysyłkowa za granicę

Sprzedaż wysyłkowa za granicę

Wraz z upowszechnieniem się sprzedaży internerowej jako kanału dystrybucji coraz częściej polscy przedsiębiorcy realizują transakcje sprzedaży za granicą, m.in. poprzez popularne platformy aukcyjne. Sprzedaż internetową za granicą regulują przepisy ustalane przez ustawodawcę danego kraju. Mogą odbiegać od tych, które reguluje polska ustawa. Inne zasady dotyczą m.in opodatkowania dostaw. Miejscem opodatkowania takich dostaw będzie Polska lub kraj, w którym została zrealizowana dostawa. Zależy to od spełnienia określonych warunków. Inne zasady obowiazują przedsiębiorców realizujących dostawy do zagranicznych odbiorców zarejestrowanycyh do handlu wewnątrzwspólnotowego a inne - dostawy do osób fizycznych.

Co do zasady, sprzedaż internetowa (lub wysyłkowa) jest opodatkowana w kraju przeznaczenia towarów. Sprzedaż może być jednak opodatkowana w Polsce w zależności od osiągnięcia tzw. limitu sprzedaży wysyłkowej, który jest ustalany przez organy administracyjne państwa przeznaczenia towarów. Po przekroczeniu limitu przedsiębiorca jest zobowiązany do rejestracji we właściwym zagranicznym urzędzie podatkowym. Zaniedbanie tych obowiązków może grozić sankcjami ze strony zagranicznych urzędów.

Ze względu na różnice w wysokości podstawowych stawek podatku od towaru i usług w Polsce i krajach przeznaczenia towarów istnieją możliwości optymalizacji opodatkowania. Warto zatem wybór najbardziej korzystnego opodatkowanie sprzedaży za granicę skonsultować z doradcą podatkowym przed rozpoczęciem tej działalności.

Szczegóły oferty przedstawią Państwu nasi doradcy podatkowi  - zachęcamy do kontaktu.

Holenderscy pracodawcy za zwiększeniem płacy

Holenderska gazeta ekonomiczna Financieele Dagblad przeprowadziła badania dotyczące opinii pracodawców na temat wzrostu płac minimalnych.

Co roku pracownicy w Holandii tracą w sumie ponad 20 miliardów euro, ponieważ pracodawcy nie płacą im za nadgodziny

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez biuro TNO (na podstawie zlecenia związku zawodowego FNV) - każdego roku pracownicy w Holandii tracą w sumie 20 miliardów euro, ponieważ pracodawcy nie wypłacają im należności za nadgodziny.