Aktualnie jesteś: strona główna > Usługi > Sprzedaż wysyłkowa za granicę

Sprzedaż wysyłkowa za granicę

Wraz z upowszechnieniem się sprzedaży internerowej jako kanału dystrybucji coraz częściej polscy przedsiębiorcy realizują transakcje sprzedaży za granicą, m.in. poprzez popularne platformy aukcyjne. Sprzedaż internetową za granicą regulują przepisy ustalane przez ustawodawcę danego kraju. Mogą odbiegać od tych, które reguluje polska ustawa. Inne zasady dotyczą m.in opodatkowania dostaw. Miejscem opodatkowania takich dostaw będzie Polska lub kraj, w którym została zrealizowana dostawa. Zależy to od spełnienia określonych warunków. Inne zasady obowiazują przedsiębiorców realizujących dostawy do zagranicznych odbiorców zarejestrowanycyh do handlu wewnątrzwspólnotowego a inne - dostawy do osób fizycznych.

Co do zasady, sprzedaż internetowa (lub wysyłkowa) jest opodatkowana w kraju przeznaczenia towarów. Sprzedaż może być jednak opodatkowana w Polsce w zależności od osiągnięcia tzw. limitu sprzedaży wysyłkowej, który jest ustalany przez organy administracyjne państwa przeznaczenia towarów. Po przekroczeniu limitu przedsiębiorca jest zobowiązany do rejestracji we właściwym zagranicznym urzędzie podatkowym. Zaniedbanie tych obowiązków może grozić sankcjami ze strony zagranicznych urzędów.

Ze względu na różnice w wysokości podstawowych stawek podatku od towaru i usług w Polsce i krajach przeznaczenia towarów istnieją możliwości optymalizacji opodatkowania. Warto zatem wybór najbardziej korzystnego opodatkowanie sprzedaży za granicę skonsultować z doradcą podatkowym przed rozpoczęciem tej działalności.

Szczegóły oferty przedstawią Państwu nasi doradcy podatkowi  - zachęcamy do kontaktu.

Hosting danych

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność internetową, nie mieli do tej pory zbyt wielu problemów, ponieważ do niedawna był to nowy typ działalności. Od pewnego czasu urzędnicy państwowi oraz międzynarodowi starają się ustalić jednolite dla wszystkich regulacje prawne. Wraz z rozwojem popularności działalności internetowej mogą również wzrosnąć opłaty związane z możliwością przetwarzania danych elektronicznie.

Młodzi biznesmeni w Polsce

Z roku na rok na rynku pojawia się coraz więcej firm prowadzonych przez młodych przedsiębiorczych Polaków. Specjalnie dla nich wprowadzane są ułatwienia w rozpoczęciu prowadzenia działalności oraz liczne projekty pomagające im odnaleźć się na rynku. Młodzi Polacy są postępowi i nie boją się wyzwań.