Aktualnie jesteś: strona główna > Usługi > VAT w Niemczech

VAT w Niemczech

Przemieszczasz własne towary na terytorium RFN lub dokonujesz w Niemczech sprzedaży? Świadczysz usługi budowlane lub przewozu osób? Już podlegasz lub możesz podlegać niemieckiemu podatkowi od wartości dodanej. Zapoznaj się z naszą informacją o niemieckich obowiązkach podatkowych w VAT zagranicznych przedsiębiorców.

Ustalimy Państwa obowiązki podatkowe w Niemczech, a jeżeli zajdzie taka potrzeba, przeprowadzimy Państwa przedsiębiorstwo przez rejestrację na VAT w niemieckim urzędzie skarbowym oraz udzielimy Państwu wszelkiego wsparcia w celu wywiązania się z obowiązków podatkowych w niemieckim podatku od wartości dodanej.

Co do zasady, przedsiębiorcy posiadający w Polsce miejsce zamieszkania lub siedzibę, dokonujący dostaw towarów na rzecz niemieckich przedsiębiorców lub świadczących dla nich usługi nie mają obowiązku rejestrowania się na VAT w Niemczech, a tym samym rozliczać w Niemczech podatku VAT od powyższej sprzedaży.

Niemniej jednak, od powyższej generalnej zasady są wyjątki.

Obowiązkowej rejestracji na VAT podlegają m.in. zagraniczni przedsiębiorcy, którzy:

• dokonują z zagranicy sprzedaży wysyłkowej na rzecz osób niebędących przedsiębiorcami, której wartość przekroczyła w roku kalendarzowym 100.000 EUR
  • świadczą na terytorium RFN usługi budowlane dla osób niebędących przedsiębiorcami
  • świadczą na terytorium RFN usługi przewozu osób
  • wprowadzają (importują) towary na obszar celny Wspólnoty Europejskiej, których dopuszczenie do wolnego obrotu (tzw. oclenie) następuje na terytorium RFN
  • przemieszczają na terytorium RFN własne towary celem składowania
  • przemieszczają na terytorium RFN towary nabyte w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej
  • dokonują dostaw towarów z terytorium RFN, tzn. sprzedaży towarów, które w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu znajdują się na terytorium RFN
  • są odbiorcami usług budowlanych świadczonych przez zagranicznych podwykonawców
  • posiadają w RFN stałą palcówkę, poprzez którą częściowo lub całkowicie prowadzą działalność gospodarczą

Zagraniczni przedsiębiorcy, wobec których powstał w Republice Federalnej Niemiec obowiązek podatkowy w podatku od wartości dodanej podlegają obowiązkowej rejestracji na VAT w Niemczech oraz są obowiązani do składania miesięcznych zeznań w podatku VAT oraz deklaracji rocznej w terminie do 31 maja roku następnego.

Szczegółowych informacji na temat ewentualnych obowiązków w niemieckim podatku od wartości dodanej udzielą Państwu nasi doradcy podatkowi.

Zaczęcamy do kontaktu!

Świadczysz usługi budowlane na terenie Niemiec? Sprawdź naszą ofertę dotyczącą Bauabzugsteuer - zwrot podatku od usług budowlanych z Niemiec.

Polisa zamiast kaucji za mieszkanie?

Chcesz wynająć mieszkanie, ale nie masz pieniędzy na kaucję? Możesz wykupić specjalne ubezpieczenie. Zanim to zrobisz, poznaj plusy i minusy takiego rozwiązania.

Polacy w Wielkiej Brytanii po brexicie

„Brexit staje się faktem” czytamy na stronie Newsweeka. Mówi się o rozwodzie Wielkiej Brytanii z Unią Europejską. O tym, że będzie on miał wpływ na całą Europę wiedzą wszyscy jej mieszkańcy już od dawna. Co to jednak oznacza dla Polaków? Ilu wróci do Polski? Czy Ci, którzy zdecydują się zostać, mogą liczyć na wsparcie ze strony Wielkiej Brytanii? Wciąż jest wiele pytań bez odpowiedzi. Machina jednak ruszyła…