Chatboty od kilku lat niezmiennie zyskują na popularności. Coraz więcej z nas korzysta z platformy Messenger, należącej do Facebooka. To właśnie w oparciu o Messengera powstaje najwięcej chatbotów na świecie, w tym także w Polsce.
Czym są chatboty? Chatbot to oprogramowanie, dzięki któremu komunikacja między klientem a firmą może odbywać się w sposób zautomatyzowany. Niektóre z nich wykorzystuję silniki do przetwarzanie języka naturalnego (w skrócie NLP od Natural Language Processing), co sprawia, że rozmowa z botem odbywa się w sposób zbliżony do rozmowy z człowiekiem.
Dzięki chatbotom można zautomatyzować szereg procesów w firmie, m.in:
- obsługę klienta, np. przyjmowanie zapytań i udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania,
- obsługę posprzedażową, m.in. przyjmowanie zwrotów i reklamacji,
- pozyskiwanie leadów,
- organizowanie konkursów,
- komunikację promocji i wyprzedaży,
- prowadzenie rejestracji na wydarzenia,
- przygotowywanie wycen,
- zbieranie ankiet.
Zastosowań chatbotów jest jednak znacznie więcej, co możliwe jest dzięki ich integracji z zewnętrznym oprogramowaniem.
Jak zatem stworzyć własnego chatbota i wdrożyć go w swojej firmie? W cyklu szkoleń online pokażemy, jak wykorzystać do tego oprogramowanie ManyChat działające na platformie Messenger.