VAT w Niemczech

Przemieszczasz własne towary na terytorium RFN lub dokonujesz w Niemczech sprzedaży? Świadczysz usługi budowlane lub przewozu osób? Już podlegasz lub możesz podlegać niemieckiemu podatkowi od wartości dodanej.

Zapoznaj się z naszą informacją o niemieckich obowiązkach podatkowych w VAT zagranicznych przedsiębiorców.

Ustalimy Państwa obowiązki podatkowe w Niemczech, a jeżeli zajdzie taka potrzeba, przeprowadzimy Państwa przedsiębiorstwo przez rejestrację na VAT w niemieckim urzędzie skarbowym oraz udzielimy Państwu wszelkiego wsparcia w celu wywiązania się z obowiązków podatkowych w niemieckim podatku od wartości dodanej.

Co do zasady, przedsiębiorcy posiadający w Polsce miejsce zamieszkania lub siedzibę, dokonujący dostaw towarów na rzecz niemieckich przedsiębiorców lub świadczących dla nich usługi nie mają obowiązku rejestrowania się na VAT w Niemczech, a tym samym rozliczać w Niemczech podatku VAT od powyższej sprzedaży.

Niemniej jednak, od powyższej generalnej zasady są wyjątki.

Kto musi odprowadzać podatki w Niemczech?

Obowiązkowej rejestracji na VAT podlegają m.in. zagraniczni przedsiębiorcy, którzy:

• dokonują z zagranicy sprzedaży wysyłkowej na rzecz osób niebędących przedsiębiorcami, której wartość przekroczyła w roku kalendarzowym 100.000 EUR
  • świadczą na terytorium RFN usługi budowlane dla osób niebędących przedsiębiorcami
  • świadczą na terytorium RFN usługi przewozu osób
  • wprowadzają (importują) towary na obszar celny Wspólnoty Europejskiej, których dopuszczenie do wolnego obrotu (tzw. oclenie) następuje na terytorium RFN
  • przemieszczają na terytorium RFN własne towary celem składowania
  • przemieszczają na terytorium RFN towary nabyte w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej
  • dokonują dostaw towarów z terytorium RFN, tzn. sprzedaży towarów, które w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu znajdują się na terytorium RFN
  • są odbiorcami usług budowlanych świadczonych przez zagranicznych podwykonawców
  • posiadają w RFN stałą palcówkę, poprzez którą częściowo lub całkowicie prowadzą działalność gospodarczą

Zagraniczni przedsiębiorcy, wobec których powstał w Republice Federalnej Niemiec obowiązek podatkowy w podatku od wartości dodanej podlegają obowiązkowej rejestracji na VAT w Niemczech oraz są obowiązani do składania miesięcznych zeznań w podatku VAT oraz deklaracji rocznej w terminie do 31 maja roku następnego.

Szczegółowych informacji na temat ewentualnych obowiązków w niemieckim podatku od wartości dodanej udzielą Państwu nasi doradcy podatkowi.

Zachęcamy do kontaktu!

Świadczysz usługi budowlane na terenie Niemiec?

Sprawdź naszą ofertę dotyczącą Bauabzugsteuer – zwrot podatku od usług budowlanych z Niemiec.