7TR-dropshipping-min

9 pomysłów na sklep internetowy w dropshipping

E-commerce rozwija się w szalenie szybkim tempie. Klienci przechodzą ze sklepów stacjonarnych do tych, w internecie. Niesie to ze sobą sporo korzyści. Konsument ma czas na dokonanie wyboru w zaciszu swoich czterech ścian lub w trakcie jazdy komunikacją miejską. Nie musi urządzać wycieczek do zatłoczonych centrów handlowych i tam, często w pośpiechu, podejmować decyzji zakupowych. Przejście do handlu online daje także spore pole do popisu dla przedsiębiorców. Założenie własnego sklepu internetowego nie jest już aż tak skomplikowane, jak jeszcze kilka lat temu. Z pomocą pojawia się także model logistyczny znany pod nazwą dropshipping. Co kryje się pod tą nazwą? Jaki biznes prowadzić w tym systemie? Dlaczego to idealne rozwiązanie dla tych, którym brak pomysłu na sklep internetowy? Sprawdź w artykule!

Data aktualizacji wpisu: 12 czerwca 2023

Czym najlepiej handlować w internecie?

Tak jak każda branża, tak i e-commerce rządzi się swoimi prawami. Aby wiedzieć, jak poruszać się w tym świecie należy na bieżąco śledzić najnowsze trendy, dostrzegać innowacje i wprowadzać konieczne optymalizacje. Jednakże znajdziemy tutaj pewne aspekty, które od lat są niezmienne. Mowa o odpowiedzi na pytanie: “czym najlepiej handlować w internecie?

Wśród liderów najchętniej kupowanych produktów należy wymienić w pierwszej kolejności branżę fashion: ubrania i obuwie oraz dodatki to top of the top towarów sprzedawanych online. Dużym plusem jest szansa na złożenie zamówienia i przymierzanie rzeczy w spokoju, we własnym domu. Bez kolejek w przymierzalniach i tłumów. Ponadto (oczywiście w zależności od brandu) towary te są stosunkowo na każdą rękę.

Drugim, najpopularniejszym produktem sprzedawanym online jest elektronika – sprzęt AGD i RTV oraz telefony i komputery są jednymi z ulubionych gadżetów Polaków. Z pewnością zachęcająco działają strategie cenowe określonych marek i częste, duże promocje, a także wprowadzanie na rynek nowych, ulepszonych modeli poszczególnych towarów. Co jeszcze warto sprzedawać w 2023 r. poza wspomnianymi wyżej produktami? Książki! Chociaż mogłoby się wydawać, że w świecie cyfrowym tego rodzaju produkty mogą zanikać – nic bardziej mylnego! Kiedy wiemy już, co jest najpopularniejsze i czym najlepiej handlować – śmiało przejdźmy do clue tego artykułu, czyli dropshippingu.

Dropshipping 2023 – chwilowa moda czy przyszłość e-commerce?

Z badań przeprowadzonych przez Market Research wynika, że w ostatnich latach jednym z najszybciej rozwijających się segmentów e-handlu był dropshipping. 2023 rok zapewne nie będzie wyjątkiem. Lawinowo rośnie bowiem liczba hurtowni, które decydują się na wdrożenie tego rozwiązania. Zanim jednak przedstawimy jego najważniejsze korzyści, warto powiedzieć kilka słów na temat tego, na czym dokładnie polega ten innowacyjny model biznesowy.

Dropshipping, co do zasady, składa się z kilku elementów. W największych skrócie prezentuje się to tak: klient składa zamówienie na określony towar w danym sklepie internetowym. Informacja o zakupie przechodzi ze strony do zewnętrznego magazynu/hurtowni. Dodajmy, że i sklep, i magazyn są dwoma, różnymi podmiotami. Następnie towar zostaje w danej hurtowni zapakowany i wysłany do klienta. Mamy więc trzy strony: klient, sklep internetowy i jego właściciel oraz zewnętrzny magazyn obsługujący kompleksowo cały proces.

Sklep internetowy w dropshippingu – dlaczego warto?

W czym tkwi plus tego rozwiązania? Największym beneficjentem jest właściciel biznesu online. Pomysł na sklep internetowy nie jest konieczny. Wystarczy stworzyć stronę (na przykład z użyciem gotowych szablonów), zadbać o odpowiednią reklamę i wyróżnienie się na rynku. Całą resztą zajmą się hurtownie dropshippingowe: od skompletowania zamówienia po jego dostawę. Nie musisz wymyślać nowego produktu, czy wynajmować magazynu, w którym umieścisz zapas towarów. Jako sklep jesteś pośrednikiem.

O czym należy pamiętać przed nawiązaniem tego typu współpracy? Istnieje kilka zasad, których warto przestrzegać, aby osiągnąć sukces.

  1. Tworząc sklep internetowy w tym modelu logistycznym, postaw na produkty popularne, cieszące się dużym zainteresowaniem. Dzięki temu nawet spora konkurencja na rynku nie przeszkodzi Ci w osiągnięciu sukcesu, ponieważ popyt na dane rzeczy będzie zawsze nieustający. Warto zdecydować się na towary całoroczne. Najlepiej wybierać do swojej oferty te ze średniej półki cenowej, pochodzące od popularnych producentów, czy związane z określonym hobby.
  2. Miej na uwadze, że zwroty niosą ze sobą dodatkowe koszty dla właściciela sklepu oraz komplikacje na linii z hurtownią. Postaw więc na rzeczy, których zwracanie jest bardzo rzadkie.
  3. Możesz śmiało zająć się sprzedażą towarów sporych rozmiarów – trudnych do magazynowania i pakowania. Nie masz obowiązku wykonywania tych kroków, całość spoczywa w rękach specjalistów w hurtowni, którzy świetnie znają się na rzeczy.
  4. Na koniec czas na marżę. Musi być ona na tyle duża, aby pokryć koszty prowadzenia sklepu, reklamy, opłat współpracy i w konsekwencji… przynieść dochód.

Pamiętaj jednak, że sam biznes online to nie tylko współpraca z hurtowniami dropshippingowymi. Musisz mieć na uwadze reklamę i koncepcję na wyróżnienie się na rynku. To także troska o kwestie prawne i finansowe. Właśnie dlatego zdecydowanie przyda się pomoc w postaci księgowej dla sklepu internetowego.

Dropshipping – co warto sprzedawać w 2023 r.? Pomysł na sklep internetowy!

Dropshipping to model biznesowy, z którego korzysta wielu przedsiębiorców chcących ograniczyć koszty działalności logistycznej. Zanim jednak zdecydujesz się na prowadzenie własnego biznesu właśnie w tej formie, musisz poświęcić nieco czasu na dobór odpowiedniego asortymentu. Ciekawa oferta, która trafi w gusta wielu klientów, to bowiem klucz do sukcesu.

Zastanawiasz się, co warto sprzedawać w 2023 r.? Poniżej znajdziesz kilka naszych sugestii. Mamy nadzieję, że skorzystasz z jednej z nich i rozpoczniesz swoją przygodę z dropshippingiem!

  1. Zabawki
    Towar cieszący się nieustającą popularnością niemal zawsze, bez względu na porę roku. Ponadto klient nie musi być wyłącznie rodzicem, aby dokonywać takich zakupów. Masz więc przed sobą szerokie pole manewru i licznych, potencjalnych odbiorców. Warto także specjalizować się w określonej dziedzinie: zabawki edukacyjne, drewniane itp.
  2. Artykuły higieniczne
    Artykuły higieniczne potrzebne są niemal zawsze i każdemu. Chusteczki, pampersy, waciki, papiery toaletowe. Wybór jest naprawdę szeroki, a zakup konieczny.
  3. Chemia gospodarcza
    Choć niejako można połączyć to z poprzednim punktem i stworzyć multi branżę, są i tacy, którzy specjalizują się w jednej dziedzinie. Czemu więc nie postawić na chemię gospodarczą? Pomysł na sklep internetowy z murowanym sukcesem.
  4. Artykuły biurowe
    Chociaż praca z biur częściowo przeniosła się do domów, artykuły biurowe wciąż są nam potrzebne. Zszywacze, ryzy papieru do drukarek, tusze, długopisy. Nieustające wsparcie w codziennych działaniach.
  5. Meble
    Czym najlepiej handlować? Meblami! Wszelkie gadżety do wystroju wnętrz, szafki, zlewy, materace – to elementy, na które klient decyduje się świadomie i ostatecznie, a zwroty są raczej rzadkością.
  6. Motoryzacja
    W tym wypadku także trafiasz na szalenie świadomego klienta. Aby sprecyzować swoją firmę, możesz specjalizować się w sprzedaży produktów określonych marek, na przykład brandu zajmującego się produkcją kosmetyków do pielęgnacji aut.
  7. Produkty zoologiczne
    Każdy, kto ma w domu zwierzaka, chce dla niego jak najlepiej. Pyszne, zdrowe karmy, gadżety do zabawy, posłania do relaksu. Produkty zoologiczne to towary, które mają szerokie grono odbiorców, są całoroczne i bardzo rzadko ulegają zwrotowi.
  8. Akcesoria sportowe i turystyczne
    Coraz więcej Polaków jest świadomych korzyści, wynikających z prowadzenia zdrowego stylu życia. Właśnie dlatego z roku na rok rośnie zainteresowanie akcesoriami sportowymi i turystycznymi. Choć rodzaj preferowanej aktywności fizycznej zmienia się w zależności od pory roku, to jednak nawiązując współprace z hurtownią dropshippingową o zróżnicowanym asortymencie, możesz z powodzeniem prowadzić swój sklep internetowy.
  9. Elektronika
    Z badań przeprowadzonych przez Gemius wynika, że urządzenia elektroniczne należą do jednych z najczęściej zamawianych w internecie. Dlaczego? Ponieważ ich ceny w sklepach internetowych są często o kilka procent niższe niż te obowiązujące w stacjonarnych punktach sprzedaży. By sprzedawać tego typu akcesoria, możesz śmiało skorzystać z możliwości, jakie daje dropshipping. 2023 r. to czas, gdy wielu konsumentów decyduje się na zakup w szczególności takich gadżetów, jak smartbandy, smartwatche czy słuchawki bezprzewodowe. Wprowadzając tego typu produkty do oferty swojego sklepu, będziesz mieć pewność, że z pewnością znajdą się osoby zainteresowane ich zakupem.

Nie masz pomysłu na sklep internetowy? Postaw na model logistyczny w postaci dropshippingu! Sprawdzona hurtownia zapewnia towar, magazynowanie i wysyłkę. Ty, jako pośrednik, odpowiadasz jedynie za sam sklep i jego reklamę. To najlepszy sposób na własny biznes, bez dużych nakładów finansowych.

Przeczytaj również: